zaterdag 17 augustus 2013

Regenboog/mozaiek sequins



Ik was eigenlijk van plan om dit te doen maar dat op elke vinger één kleur sequins en op de ringvinger de sequins als een regenboog aan te brengen. Maar toen ik begonnen was met mijn duim vond ik het zo kaal dat ik ze ben gaan 'inkleuren'.

Ik heb eerst mijn nagels gelakt met twee lagen Zoya - Jacqueline maar daar heb ik geen foto van omdat ik meteen sequins ben gaan plakken in de natte lak.
Ik had twee lagen lak nodig om het mooi dekkend te krijgen. Hij lakte veel fijner dan ik dacht na alle slechte reviews die ik had gelezen.

De sequins had ik op een papier gegooid en met een dotting tool gedipt in een beetje top coat kon ik ze oppakken en aanbrengen. Tussendoor droogde de lak wel op omdat ik eerste instantie alle vingers tegelijk wilde doen (kleur voor kleur) en toen heb ik een top coat aangebracht zodat de sequins wel op mijn nagels bleven plakken. Daarna ben ik het nagel voor nagel gaan doen en bleef de lak wel lang genoeg nat.
Ik moet zeggen dat dit echt enorm veel werk was en ik er moeite mee had ze netjes op een rij te krijgen. Uiteindelijk is het niet zo storend dat het niet perfect recht was vond ik.




Zo zag mijn werkplek eruit. Ik wilde eerst nog alle sequins terugstoppen in de potjes maar ik heb het papier maar gewoon opgevouwen en ik moet nog even stofzuigen om de rest op te ruimen.


4 opmerkingen: