donderdag 25 juli 2013

Nail art uiltjes


Er zijn veel verschillende soorten 'nail art uiltjes' te vinden via Google. De één nog leuker dan de ander. Ik heb om te beginnen maar een makkelijke variant gekozen. Ik heb de tutorial van Chalkboard Nails gebruikt. Ik heb alleen twee stappen omgedraaid. Ook al is die tutorial (en vele anderen) erg duidelijk vond ik het toch wel leuk om er zelf ook één te maken.

Dit is alles wat ik ervoor gebruikt heb. Gisteren had ik mijn nagels al gelakt met de base coat.


Dit is het hele stappenplan in 1 oogopslag. Hierna ga ik alle stappen 1 voor 1 langs. 
Ik heb overigens pikage gebruikt voor het maken van de collage en met het programma Photoscape heb ik de cirkels met nummers erbij gezet.


Stap 1: Afplakken


Het onderste stukje van mijn nagels heb ik afgeplakt met french manicure tip guides van Essence zodat de basisvorm van de uil gemaakt kan worden.


Stap 2: Het lijfje lakken


Ondanks dat ik de base coat gister al had aangebracht is hij toch beschadigd geraakt door de stickers, maar alleen waar ik met de lak de sticker raakte. Misschien handig om de volgende keer de sticker 1 of 2 keer op de huid te plakken zodat hij niet meer zo sterk kleeft.
Na het lakken heb ik steeds meteen de sticker verwijderd. (Dus duim lakken, sticker verwijderen, wijsvinger lakken, sticker verwijderen, enzovoort.)
De lak die ik hiervoor heb gebruikt is er één die ik het hele jaar door wel zou willen dragen: Jacava - Candy Floss.


Stap 3: De oogjes (deel 1)


Met de grootste dotting tool en China Glaze - Sunshine Pop heb ik de 'irissen' van de uiltjes geplaatst.


Stap 4: Het lijfje (deel 1)


Gewoon met het kwastje van Gosh - Bubble Gum heb ik geprobeerd zo regelmatig mogelijke lijfjes te maken. Niet perfect maar ik vind het acceptabel.



Stap 5: De oogjes (deel 2)


Met een zwarte lak (Rimmel - Black Out) en de kleinste dotting tool heb ik de pupillen aangebracht. De lak bleef een beetje veel aan de dotting tool plakken waardoor de stipjes steeds groter werden, de volgende keer is het beter om tussendoor de dotting tool even schoon te maken/af te vegen.


Stap 6: Het snaveltje


Jaaa, nu begint het al een beetje op een uil te lijken. Met een 'puntige' dotting tool en Essence - WAKE UP! heb ik geprobeerd driehoekjes te tekenen. Een echte uil zou met zo'n snavel nooit kunnen eten maar voor op mijn nagels vind ik het goed genoeg.


Stap 7: Het lijfje (deel 2)


Om een beetje het idee van veertjes te krijgen (denk ik) heb ik met een dotting tool en weer Jacava - Candy Floss (is ook de basislak) stipjes op het lijfje gemaakt. Deze vielen ook een beetje te groot uit. De kleine stipjes kon ik wel wat groter maken maar andersom lukt dat helaas niet.


Stap 8: De voetjes


Om het uiltje af te maken heeft hij alleen nog voetjes nodig! Ik heb dezelfde lak en dotting tool gebruikt hiervoor als voor de snaveltjes bij stap 6.


Stap 9: Top coat


Om af te ronden heb ik er nog een dikke laag top coat overheen gedaan. Mijn uiltjes moesten daar helaas van huilen. De zwarte puntjes waren te dik en daardoor liepen ze door de top coat uit. Snik snik.



OEHOE!


Een dag later waren de uilen alweer uitgevlogen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten