donderdag 11 juli 2013

Skittles nail art


Ik ben het al vaker tegengekomen: alle nagels gelakt in een andere kleur/voor elke nagel een andere nail art techniek gebruikt. Dat eerste heb ik al een aantal keer gedaan maar dat laatste leek me toch wel lastig. Maar vandaag had ik er de tijd voor en wilde het wel eens proberen. Het leek me het beste op 2 of 3 kleuren te kiezen zodat het niet te druk zou worden.
De eerste kleur was snel gekozen. Roze! Ik ben gek op roze. Zilver leek me er wel leuk bij staan dus heb ik voor die combinatie gekozen.

Ik heb eerst alle nagels in een basiskleur gelakt.


Dit heb ik geprobeerd zo goed mogelijk te laten drogen. Ik had er dan wel de tijd voor, geduld is bij mij altijd ver te zoeken. Daarna ben ik alle vingers één voor één afgegaan. Ik zal ze nu ook allemaal langslopen en vertellen wat ik er allemaal voor gebruikt heb. De base coat en top coat zijn bij alle nagels hetzelfde.



Duim


Mijn duimnagel heb ik eerst gelakt met drie (!) lagen OPI - I Think In Pink om het enigszins dekkend te krijgen. Omdat ik er ook iets van zilver in wilde hebben heb ik daarover een laagje Etos - Silver Star (Effect Nails) overheen gedaan. Toen heb ik met de tip guides van Essence een deel van de nagel afgeplakt en daar boven heb ik een laagje Color Club - Hot Like Lava aangebracht en het plakkertje meteen weer verwijderd.  Daarna heb ik met de nagellijm en pincet de pareltjes (scheef) op mijn nagels geplakt en er later een dikke laag top coat overheen gedaan.

Wijsvinger



Hier heb ik twee lagen Color Club - Harp On It opgedaan en toen het goed droog was heb ik er striping tape opgeplakt. Daar overheen gelakt met OPI - DS Reserve en het tape meteen verwijderd. Helaas een paar keer ergens tegenaan gestoten waardoor het wat beschadigd is. Toch is het beter gelukt dan ik van tevoren had gehoopt.

Middelvinger



Dit zijn twee lagen Invogue - Hot Gossip en de puntjes heb ik erop gezet door middel van een dotting tool en China Glaze - Cheers To You.
Dit vind ik toch wel de minst leuke nagel geworden. Misschien had ik de puntjes in een ander patroon neer moeten zetten.

Ringvinger



Bij deze nagel heb ik China Glaze - Cheers To You (2 lagen) als basis gebruikt. Daarna heb ik met Gosh - Bubble Gum en een dotting tool wat vlekjes gemaakt en goed laten drogen. Vervolgens heb ik met dezelfde dunne dotting tool en Jacava - Candy Floss om de vlekjes wat lijntjes getekend en op de lege plekken wat stipjes gezet. 
Ik wilde eigenlijk eerst al mijn nagels gewoon met Cheers To You lakken maar heb toch voor een nail art gekozen. Cheers To You is echt een heel mooi lakje.

Pink



Op mijn pink wilde ik eigenlijk met glitter een gradient maken maar ik mijn geduld was inmiddels helemaal op. Ik heb over twee lagen China Glaze - IV één laag Glitzology - Disco Barbie gelakt. En toen vond ik het wel mooi geweest.

Nog even wat extra foto's van alle nagels.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten