zaterdag 27 juli 2013

Sesamstraat nail art

Ik ben heel hard aan het denken hoe ik deze post op ga zetten zonder dat het al te warrig wordt. Alvast mijn excuses als hij dat wel is.

Ik wilde iets 'geks' doen met mijn nagels. Ik heb gegoogeld op 'crazy nail art' en zag Sesamstraatnagels voorbij komen. Ik moest daar zo om lachen en heb het dan ook nagemaakt. Ik heb ervoor gekozen om Grover, Elmo, Bert, Ernie en Cookiemonster te maken.

Eerst even een foto van alle lakjes en tools die ik heb gebruikt.



Ik heb eerst mijn nagels in een basiskleur gelakt. Ik moest nog even hard nadenken wie op welke nagel kwam. Bert moest op de middelvinger vond ik. Ernie hoort naast Bert. Elmo en Ernie niet naast elkaar want die lijken qua kleur te veel op elkaar, hetzelfde geldt voor Grover en Cookiemonster.

De kleuren die ik heb gebruikt zijn (van duim naar pink): P2 - So Cool, L'Oreal - 551, China Glaze - Sunshine Pop, Essence - WAKE UP! en Bootie Babe - Hella Hiney. 
Op alle nagels zitten twee lagen lak. Behalve op mijn middelvinger, dat zijn er drie.

Met de grootste dotting tool (1 in het plaatje bovenaan) en een wit lakje van Etos heb ik de ogen aangebracht. 
Voor de neuzen heb ik met dezelfde dotting tool bij Ernie het lakje van L'Oreal gebruikt, Grovers neus is gemaakt van Rimmel - Instyle Coral, Elmo en Bert hebben Essence - WAKE UP! als neus.
De mond van Bert heb ik met het kwastje (4) gemaakt en Orly - Liquid Vinyl maar dat lukte niet echt, de streep werd veel te dik. Alle andere monden heb ik met de puntige dotting tool (3) getekend en dat ging veel beter. Bij Grover heb ik er met het lakje van L'Oreal ook nog een lijntje op getekend.
Met de kleinste dotting tool (2) heb ik de zwarte stipjes op de ogen gezet.
En als laatste heb ik Bert en Ernie met een kwastje (5) wat haar gegeven. Daarna heb ik het geseald met een top coat.
Pfff, ik hoop dat ik alles heb gehad. Ik geloof dat ik er in totaal wel twee uur mee bezig ben geweest.

De ogen van Bert zijn een beetje geel uitgeslagen maar dit komt omdat hij een drankprobleem heeft en zijn lever daardoor naar de klote is.
VEEL FOTO'S!




Grover

Elmo

Bert

Ernie

Cookiemonster




Geen opmerkingen:

Een reactie posten