dinsdag 23 juli 2013

Sugar spun nail art over China Glaze - Kinetic Candy



Mijn honderdste post, yay! Jammer dat het een complete failure is.

Gister had zat bij mijn bestelling van Enchantra ook Kinetic Candy van China Glaze, zo'n mooie kleur! Het leek me wel wat om daar een sugar spun over te maken.

Ik heb eerst mijn nagels gelakt met twee lagen Kinetic Candy. Die was vrijwel meteen droog, heerlijk. Ik had 's avonds mijn nagels gelakt dus geen perfect licht voor foto's.
Ik bedenk me ineens dat de lak wel vrij vloeibaar is. Ik kwam iets te dicht bij mijn nagelriem bij de eerste vinger die ik lakte en het stroomde meteen alle kanten op terwijl ik er niet eens met het kwastje tegenaan kwam. Bij de andere nagels heb ik wat voorzichtiger gedaan en was het ook niet meer gebeurd.




Daar heb ik Maybelline - Urban Turquoise en Catrice - Blue Cara Ciao bij uitgekozen. 
Sugar spun komt er in het kort op neer dat je wat nagellak op bijvoorbeeld een wegwerpbordje doet en dat een beetje op laat drogen zodat je er draden mee kunt trekken met bijvoorbeeld een dotting tool. Ik had er een houten bokkenpootje voor gebruikt en ook klaar gelegd voor de foto maar toch vergeten op de foto te zetten.
Er zijn veel video's te vinden met tutorials, hier is er eentje.

Ik heb Blue Cara Ciao al een keer gebruikt om mijn nagels mee te lakken en toen sloeg alles al blauw uit, nu was het helemaal erg omdat het echt een gigantische knoeiboel wordt. Het blauw kreeg ik er echt niet af en ik ben nu nog steeds een smurf.
Het resultaat is op zich niet heel erg slecht vind ik, ondanks dat ik een paar keer met het bokkenpootje mijn nagel heb geraakt maar mijn blauwe vingers vind ik echt verschrikkelijk.

Ik heb ook geprobeerd er een topcoat overheen te doen maar daardoor smeerde ik alles door elkaar. Vandaar dat mijn wijsvinger ook niet op de foto staat.



Ik heb nog pijn in mijn rug van het voorover gebogen zitten en roeren/schoonmaken. Als ik dit ooit nog een keer ga doen plak ik de zijkanten van mijn nagels af en gebruik ik niet van die rotkleuren die je er niet meer vanaf krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten